Add to cart
accountHerbestelling plaatsen

KLANTENSERVICE

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Bij Metaltis heeft u een periode van 14 dagen om uw aankoop te overwegen voordat u een retour aanvraagt. De klant is verantwoordelijk voor de verzendkosten van de retourzending. Indien de retourzending te wijten is aan een verkeerde levering, zal Metaltis de kosten dekken. Hier zijn enkele belangrijke punten om in gedachten te houden:

Termijn voor retourzending:

Zorg ervoor dat uw bestelling binnen 14 kalenderdagen na de leveringsdatum wordt geretourneerd.

Staat van het artikel:

Metaltis kan alleen retourzendingen accepteren als de producten en verpakking onbeschadigd en in hun originele staat zijn. We kunnen alleen ongebruikte en onbeschadigde artikelen in hun originele, onbeschadigde dozen of verpakking accepteren.

Niet-retourneerbare artikelen:

Hijsbanden en op maat gemaakte artikelen, waarbij u de lengte en specificaties heeft gekozen, zijn uitgesloten van omruiling. Let alstublieft op deze richtlijn, aangezien deze duidelijk vermeld staat in de productbeschrijving. Op maat gemaakte artikelen zijn gemarkeerd met een "Maatwerk" banner op de productfoto's. Hier is een voorbeeld.

Terugbetaling:

Zodra Metaltis de artikelen in goede staat ontvangt, zullen wij het juiste bedrag naar uw bankrekening overmaken. U ontvangt hierover een e-mail.

Retouradres:

Voeg alstublieft een zichtbaar briefje met uw bestelnummer toe aan uw pakket, zodat wij uw retourzending correct kunnen identificeren en verwerken.

Metaltis - Zwaarveld 33 - 9220 Hamme - België.

Neem gerust contact met ons op als u verdere vragen heeft of hulp nodig heeft.

Hoe bestellen bij Metaltis?

Kopen

Bestellen doe je door bij het product van je keuze op de knop ‘Bestel’ te klikken. Dit leid je naar de pagina “Winkelwagen”. Door op de knop ‘Bestel’ te klikken staat je bestelling nog niet vast en kan je nog altijd terugkomen op je keuze.

Winkelwagen

In je winkelwagen krijg je een overzicht van de producten van je keuze. Hier kan je indien nodig de hoeveelheid aanpassen. Je kan er ook probleemloos het product weer verwijderen of doorgaan met winkelen.

Kortingscode

Beschik je over een promotie- of kortingscode dan kan je deze hier verzilveren.

Verzendingskosten

Om te weten hoeveel de verzendingskosten zullen bedragen, vul je je gegevens in. De verzendkosten worden dan opgeteld bij de prijs van je geselecteerde producten. Geen verrassingen bij het afrekenen.

Doorgaan naar kassa

Is je bestellijstje compleet, dan klik je op ‘Doorgaan naar kassa’. Hier kan je gegevens kwijt voor factuur- en verzendadres, kies je je betaalwijze en controleer je je bestelling. De bestelling is pas definitief nadat je op de knop ‘Plaats uw bestelling’ hebt geklikt.

Kan ik mijn goederen gratis afhalen bij Metaltis?

Plaatst u een bestelling online, dan kan u er voor kiezen om uw pakket zelf gratis af te halen in ons hoofdkantoor - Zwaarveld 33 te Hamme. Opgelet, Metaltis heeft geen winkel en verkoopt enkel en alleen online. Uw bestelling moet dan ook altijd geplaatst worden via www.metaltis.com.

Wat moet u hiervoor doen?

Bij het afrekenen, duidt u onder "Verzending" de optie "Gratis afhaling in Hamme" aan. Wanneer uw bestelling klaarstaat voor afhaling, geven we u een seintje.

Hoe registreren en waarom?

Een account aanmaken neemt slechts enkele minuutjes in beslag. De voordelen?

  • U vult slechts 1 maal uw gegevens in. Bij een volgend bezoek of een nieuwe bestelling bespaart u heel wat tijd
  • U geniet van kortingen en voordelen. Schrijf u in op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze promoties of outlet acties
  • U heeft een overzicht van uw bestellinghistoriek. Handig als u een product wil bijbestellen
  • U blijft op de hoogte van uw bestelling. Ook via mail houden wij u op de hoogte van de status van uw bestelling.
  • Uw gegevens worden goed beschermd. Al uw gegevens worden discreet behandeld en niet doorgegeven aan derden. Lees hier ons privacybeleid.

Wil u zich nu registreren? Klik hier.

Hoe kan ik de status van mijn bestellingen opvolgen?

Je kan op elk moment de status van je bestelling volgen in de rubriek "Mijn Metaltis" > "Mijn bestellingen". Daar krijg je een overzicht van al je bestellingen. Via e-mail houden wij je op de hoogte van elke stap in het verzendproces nadat je bij Metaltis een bestelling hebt geplaatst.

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

Persoonlijke gegevens kan je makkelijk bijwerken via Mijn Metaltis. Hier kan je inloggen op je persoonlijke account en je gegevens zoals contactgegevens, facturatieadres, leveringsadres, inschrijving op de nieuwsbrief etc.... ten alle tijde aanpassen.

Hoe lang blijft mijn bestelling geldig?

Nadat u uw bestelling heeft geplaatst blijft deze 30 dagen geldig. Heeft Metaltis na 30 dagen nog geen betaling ontvangen, dan wordt uw bestelling automatisch geannuleerd. U wordt hierover op de hoogte gehouden via e-mail.

Welke betaalopties biedt Metaltis?

U kan kiezen om te betalen met BANCONTACT/Mister Cash - VISA - Mastercard - Maestro - American Express - iDEAL - ING Homepay - CBC online - Belfius Direct Net - KBC Online - PayPal en overschrijving. Bij Metaltis betaalt u steeds in alle veiligheid!

Ik heb een dringende bestelling. Hoe pak ik dit best aan?

Metaltis verwerkt uw bestelling na ontvangst van betaling. Heeft u een dringende bestelling, dan raden wij aan online te betalen. De verwerking van een bankoverschrijving kan 1 tot 3 dagen duren. Bij een online betaling daarentegen, krijgen zowel u als Metaltis onmiddellijk een betalingsbevestiging. Veiligheid is uiteraard steeds gegarandeerd.

Toch liever overschrijving/overboeking? Bij een dringende bestelling kan u ook steeds een print screen van de betaling of ander betaalbewijs zenden naar info@metaltis.com. Bij ontvangst van het betaalbewijs gaat uw bestelling meteen in productie.

Hoe betaal ik online met Bancontact?

Om online te betalen via uw vertrouwde bank, dient uw bank op deze dienst aangesloten te zijn. Dit is bij de meeste banken het geval.

Wat heb je nodig?

  • Digipass: uw identificatiemiddel gekregen van uw bank om online bankverrichtingen uit te voeren
  • Uw bankkaart

Stap 1: Plaats uw bestelling
Stap 2: Selecteer als betaalwijze ‘Bancontact’
Stap 3: Vul uw gegevens in:

  • naam in van de kaarthouder (naam die op uw bankkaart staat)
  • uw kaartnummer: dit is de 17-cijferige code naast CARD (niet uw rekeningnummer)
  • vervaldatum (maand en jaar vermeld op de voorkant van uw bankkaart)

Stap 4: U wordt doorverwezen naar uw vertrouwelijke online banking omgeving
Stap 5: Volg de instructies op het scherm
Stap 6: Na de betalingsbevestiging van uw bank krijgt u van Metaltis een e-mail om te confirmeren dat wij uw betaling hebben ontvangen

KLAAR! Wij verwerken uw bestelling meteen.

Waarom moet ik BIC en IBAN gegevens doorgeven voor terugbetaling?

IBAN en BIC zijn een gestandaardiseerde structuur voor bankrekeningnummers binnen de Europese Unie. Om terugbetalingen te kunnen uitvoeren naar al onze klanten in de Benelux hebben wij IBAN en BIC bankrekeningnummers nodig. Je kan je IBAN en BIC gegevens terugvinden op je bankafschriften, opvragen via online banking of je kan contact opnemen met je bank en deze gegevens opvragen.

Wat is de levertermijn als ik een bestelling plaats bij Metaltis?

Bestelling van voorraadartikelen

Bestelt (en betaalt) u een voorraadartikel voor 11 u, dan worden uw goederen nog dezelfde dag verzonden. Voor leveringen in België ontvangt u 1 of 2 werkdagen nadien al uw pakketje. Voor leveringen in Nederland mag u rekenen op 2 à 3 werkdagen.

Bestelling van maatwerk

Een hele reeks Metaltis producten worden voor u op maat gemaakt in ons atelier. Plaatst u vandaag een bestelling voor de middag, dan wordt uw bestelling de dag erna verzonden tenzij het gaat om grote aantallen, speciaal ontwikkelde producten of indien wij uitzonderlijk te maken krijgen met een overbezetting van onze productiecapaciteit. In dat geval houden wij u - indien gewenst - op de hoogte van de levertermijn.

Voor bestellingen die maatwerkproducten en voorraadartikels combineren, geldt de levertermijn voor maatwerk. Op die manier betaalt u nooit extra verzendkosten.

Bestellingen > 30 kg

Bestelt u een pakket > 30 kg / pallets / lengteartikelen, dan worden de artikelen geleverd via trucktransport en houden wij u op de hoogte van de levertermijn. Op voorwaarde van beschikbaarheid van de artikelen wordt diezelfde week alles verzonden. Dit kan steeds in samenspraak met onze klantendienst (info@metaltis.com).

Hoe weet ik wat een voorraadartikel is en wat niet?

Is het niet duidelijk of het gaat om maatwerk of voorraadartikels of twijfelt u over de levertermijn, dan kan u steeds contact opnemen via info@metaltis.com.

Wij helpen u graag verder!